Dagen i ett ord- debatt.

Debatt är vad denna dag har bestått utav i skolan, nämligen debatt/diskusion om feminism. Vi har nämligen väldigt många tjejer ( framförallt tjejer) i vår klass som är feminsiter.
Jag ska säga det att jag kan egentligen INTE så mycket om feminism, för jag har aldrig någonsin varit insatt, jag har ju aldrig "kännt" av problemen. Men vi hade iallafall en het debatt om det, det var ungefär jag mot de andra. Det var så jäkla kul och jag bara kände hur min dröm om att bli politiker bubblade upp inom mig. Sedan är dte svårt att stå i skolan och säga ditten och datten, men jag är nöjd över alla! Riktigt roligt, och viktigt, men det viktigaste av allt, inga sura miner efteråt, trots att vi allihopa kände att vi stod på olika sidor. Men det var kul att få säga hur jag tycker/känner/uppfattar och motivera kring varför, samtidigt som de fick göra samma sak. Och visst vi argumenterade högt och mycket, men shit vilken adrenalin kick jag fick! Och vi stod nästan alla med leende på läpparna undertiden, roliga Anton filmade och la ut på snap och Assar aggerade kommentator. Riktigt kul, och kul att få medhåll, men även mothåll. Viktigt att få känna på det, och jag vill verkligen bli politiker, men kanske inte för feminsim helt enkelt. För jag har en helt annan åsikt än vad "dem" har. 
Jag kommer inte gå in så mycket på vad vi diskuterade, men den roliga delen, var hurvida man tar en vissling på stan.
Jag blir glad, tar den som en komplimang, jag menar, hallå, han tyckte jag var snygg. Medans de andra tog det som en kräkning och menar på att det är äckligt osv. Lustigt ändå att det kan vara så himla olika åsikter, men det behövs! Jag är iallafall glad att vi inte kom in på IS, och framförallt att vi inte kom in på invandring osv, för där kan jag bli rätt så "upphetsad" och bara stå och skrika osv! Haha!
 
Nu ska jag iallafall plugga ett tag innan stallet, uteriding och rida till en "pöl" och köra lite piaff träning, lyfta på benen ska han minsann göra! Jag ska även köra mycket övergångar och korta tempoväxlingar ute ( har hittat en mjuk skogsväg ), kanske går till galoppbanan och bara galopperar fram, fram fram! Roligt upplägg!
Vi hörs sen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp